Mijn kiep- kantelraam wil niet meer open. Weet iemand hoe ik dat raam open kan krijgen??

Toegevoegd na 1 minuut:
De hendel draait wel en de onderzijde komt wel los, alleen de 2 punten aan de bovenzijde zitten vast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Wij hebben een beetje een tricky kantelraam. Misschien is het dit:

Bovenaan zit (bij ons) een soort buis van links naar rechts. Daarmee zet je een ventilatiestrook bovenin open en dicht. Om het raam open te krijgen moet dat ding dicht zitten. Je moet 'm eerst hard naar je toe trekken voordat je het raam open kan doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan ook zijn dat je het handvat op een andere stand moet zetten om de bovenkant te ontgrendelen. Dus een beetje zoeken naar de goeie stand van de hendel en ondertussen wat aan het raam urren en proberen te voelen of er iets gebeurt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens in de zijkant van je raamsponning te kijken. Waarschijnlijk zit daar een palletje die je moet verzetten.