vloerverwarming aanleggen

Wij gaan een andere woning kopen.
Hierin zit een aparte cv installatie(op zolder) en een keukengeiser (in de bijkeuken).
Dit zijn allebei oude installaties.
Nu willen we graag op de begane grond (65m2) een vloerverwarming aanleggen als bijverwarming , met daaroverheen plavuizen.
De combi-ketel is beneden te installeren incl. aansluiting extra pompunit ,zodat de oude installatie verwijderd wordt.
Is dat mogelijk dat de huidige radiatoren op de huidige plaatst blijven?En dat de toevoer van bovenaf(zolder afgedopt wordt?
En de aanvoer nu vanaf beneden naar boven kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja dat is meestal goed mogelijk ,de aanvoer en retour mag je alleen niet verwisselen,en de ketelpomp moet een voldoende grote capaciteit hebben. alleen als de leidingen naar beneden toe veel dunner worden zoals in het verre verleden wel eens werd gedaan dan kan het zijn dat het weerstand zo groot word dat er niet meer voldoende warm water meer in de radiatoren op de bovenverdieping aankomt ,in dat geval moet je eigenlijk een leiding leggen naar de zolder en daar weer aansluiten op het oude leidingnet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor Robert, dat zal gaan. Alle CV-systemen waarin een pomp werkzaam is. hebben dezelfde maatvoering in het aan- en afvoerleidingnet. Of deze pomp nu op zolder of op de begane grond is gesitueerd, maakt dus niets uit.