Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je de steunen van een rolgordijn voor de nieuwe gebruiken?

Het zijn wel rolgordijnen van een ander merk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De steunen van een rolgordijn hebben een specifieke vorm, waar de rolgordijnen in worden vastgezet. Die vorm zorgt ook voor de vergrendeling of het niet zomaar los afrollen en oprollen van de rolgordijnen.

De kans bestaat dat een ander merk dezelfde vorm steunen heeft, maar het is meestal net iets anders. Ik ben bang dat je de steunen zult moeten vervangen, maar als ik het wel heb worden die er altijd bij geleverd. Het is dus alleen de moeite die je er voor moet doen.

Oh, en als je daar dan toch mee bezig bent: gebruik liever eigen schroeven, die zijn veel beter van kwaliteit dan de hele kleine schroefjes die er standaard bij zitten. Ik heb een aantal keren dit soort schroefjes kapot gedraaid, de schroeven braken gewoon af tijdens het indraaien. En dan zit je met een probleem, want die afgebroken schroef zit dan precies op de plek die je nodig hebt voor een goede schroef.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.alle leveranciers hebben hun eigen beugels +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, had nu namelijk een mooi metalen ketting, (Ikea) maar bij veel rolgordijnen zit plastic.
Maar deze rolgordijnen vind ik iets te dun, je kijkt 's avonds nl. zo naar binnen.
Dacht het, als vrouw zijnde, makkelijk op te kunnen lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het antwoord, ga op zoek naar nieuwe, maar neem voor de zekerheid even een steuntje mee, want je weet maat nooit.
Anders gewoon vervangen, met je tip van de schroeven, wist ik niet.

Andere antwoorden (1)

Ja, als het dezelfde afmeting heeft waarom niet? dan kun je er makkelijk andere rolgordijn inplaatsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding