Watvoor ondergrond is nodig voor schuimvenyl behang?

Ik heb schuimvinyl behang gekocht, en wil morgen behangen. ik heb een betonnen muur en mijn vraag is of en zoja, waarmee, ik die moet behandelen voordat ik ga behangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een betonnen muur kun je uitstekend behangen. Hij zal echter wel veel vocht opnemen, dus is het zaak goed voor te lijmen. Op het pakje behangplaksel staat in de regel wel wat daarvoor de beste verdunning is.

En bezuinig daar zeker niet op , want schuimvinyl is zwaar behang, dus voor je het weet dondert jet weer net zo hard naar beneden. Ook stevige (dikke) behanglijm gebruiken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hoeft hem niet voor te behandelen als je maar genoeg lijm gebruikt. Echt een tip: Neem zo'n emmer van die kant en klare lijm. Het heet "Wand & Klaar Behanglijm" van Bizon.

Ideaal spul. Ik heb een redelijk oude woning met van die zuigende muren en met dat spul, echt geen probleem.

En je hebt dat gemier niet met een emmer en water en dat gemeng. Het is een stuk duurder dan die poederzooi maar haalt een hoop ellende van de schouders. En daarnaast, plakt als de beste èn is corrigeerbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik bizon lijm voor extra zwaar behang en hou je aan de voor geschreven verdunning. Als de betonen muur nog nooit is behangen dan zou ik hen\m even voor lijmen zo'n geval gebruik ik ook de zelfde behang lijm maar maak de verdunning anders ik doe er dan ongeveer 2,5 maal zoveel water bij. Die paar centen die het meer kost maakt niet zoveel uit en je weet zeker dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn coatings in de handel voor sterk zuigende muren maar dit is erg prijzig.

je kan ook je muur insmeren met behangplaksel wat je wat dikker aanmaakt (bij de action het bekende merk voor minder geld)

daarna laten drogen en behangen zoals je gewent bent. wel plaksel nemen voor zwaar behang (ook bij de action te verkrijgen)