Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik roestvorming aan mijn was/droogcombinatie in de badkamer beperken?

Ik wil mijn was/droogcombinatie in de badkamer gaan plaatsen. Nu is bekend dat de mantel door vocht kan worden aangetast. Heeft iemand een tip om dit tot een minimum te beperken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

continue goed ventileren.
zit er een raam in de badkamer? doe die dan nooit dicht.
laat die altijd op een kiertje staan. dan is er continue frisse lucht waardoor vocht verdampt. alleen als het vocht niet weg kan zorgt het voor overlast, maar als het verdampen kan en de ruimte verlaten kan, is er geen probleem.

als je het te koud vindt om het raam open te laten, doe het dan enkel dicht als het echt niet anders kan, als het keihard vriest bijvoorbeeld. maar verder zo veel maar mogelijk is: raam open laten.

anders zijn er ook nog om de zoveel tijd luchtontvochtigers te koop bij bouwmarkten. maar die dingen zijn duur en maken je machine onnodig duur.

laat je informeren waar je apparaat/apparaten van gemaakt zijn.
als het van roestvrijstaal is of wellicht deels aluminium, dan zal het met roesten nogal meevallen.
maar dan nog is goede ventilatie aan te raden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met mantel, de over het algemeen witte buitenkant bedoeld kun je hem inwrijven met autowas. Buiten het feit dat die hier van gaat glansen, heeft het ook een beschermende werking tegen vocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij een doe het zelf winkel speciale bakken kopen voor je wasmachine zodat het vocht niet je wasmachine bereikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding