Bestaat er een spiegelende folie waarin je jezelf kan zien zonder dat het beeld vertekent?

Ik zou graag een oprolbare spiegel willen hebben.
Daarom dacht ik aan spiegelfolie.
Maar vaak werkt spiegelfolie een beetje als een lachspiegel; de weerspiegeling is helemaal vertekend.
Bestaat er een folie die aardig in de buurt komt van een echte spiegel?
Is mijn idee überhaupt uitvoerbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een spiegel het beeld altijd vertekend. Anders zou het geen spiegelbeeld zijn...
Als de folie als een lachspiegel zou werken, dan is waarschijnlijk de ondergrond niet egaal genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt.
Nu heb ik het ook nog niet zelf geprobeerd...
Maar een oprolbare spiegel leek me wel geniaal, eigenlijk!
Ik dacht eraan een lat aan de onderkant en bovenkant te hangen en de onderste te verzwaren zodat de "spiegel" opgehangen kan worden. Handig voor op reis, bijvoorbeeld.
Maar op die manier wordt het natuurlijk nooit echt helemaal glad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of oprolbare spiegels bestaan weet ik verder niet, maar ik neem aan dat je iets zoekt wat makkelijk mee te nemen is.
Wel eens aan spiegeltegels gedacht?
Een doosje is misschien wel zwaar, maar heel veel ruimte neemt het in een auto niet in beslag. En de spiegeltegels dan met behulp van dubbelzijdig plakband ophangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar zonder auto, met een rugzak aan bagage is dat toch te zwaar, en in een tent valt het niet op te hangen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, dan is het dus een kwestie van iemand met een auto even lief aankijken...:) En anders meer vertrouwen in jezelf hebben. Jij ziet er ook goed uit als er een knoopje, of iets verkeerd zit...
Jij hebt geen spiegel nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik ken niemand die mij even naar Hongarije brengt en twee weken later weer ophaalt ;)
Ik heb genoeg zelfvertrouwen en ben daarvoor niet van een spiegel afhankelijk, maar als ik er eentje heb die ik even opgerold in mijn tas kan stoppen... ach, waarom niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, alleen even wegbrengen en weer ophalen zou je alleen een taxichaufeur voor kunnen porren denk ik..:) Maar wou je dat hele eind met die tent gaan lopen dan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nee, ik ga niet van hier naar daar lopen... Hah.
Maar er zal toch zeker wel een hoop gelopen worden als ik eenmaal daar ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik maar denken dat je daar gaat zingen, in plaats van lopen...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat zou leuk zijn, op Sziget spelen!
Nee, volgend jaar misschien, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem dan dit jaar maar je vrienden van Greenpeace mee.
Die hebben daar in 2003 ook al eens geprotesteerd tegen kernenergie. Dat mag best nog een keer! Heb je nog een jaar om Hongaars te leren zingen...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he ijdeltuitje.. hier al naar gekeken?
http://www.householdgoods.com/mirror-on-a-roll.html

Antwoorden (2)

Elke spiegelende folie kan voldoen mits je hem maar volkomen vlak kan uitrollen en opspannen.
Het materiaal is niet bepalend, alleen hoe vlak je de folie kunt spannen bepaalt de zuiverheid van het beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan spiegeltegels, als je deze aan elkaar verbindt dmv een plakfolie aan de achterkant en deze constructie kan ophangen, zou het aardig in de buurt kunnen komen van een passpiegel.