Is "gekleurde" witte latexverf (zie uitleg) een gimmick voor de doe-het-zelf markt of gebruiken professionals dergelijke technieken ook ?

Deze verf heeft bij opbrengen een kleurtje (meestal roze), maar droogt wit op. Zo zou je beter kunnen zien waar je gebleven bent bij het schilderen van bijv. plafond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geweldig
Ik "wit" muren en plafonds en heb veel moeite om te zien waar ik al geschilderd heb, met die nieuwe verf is het 10 x beter

Antwoorden (2)

Hallo Compris,

De professionals zullen dit niet snel gebruiken door hun ervaring, ze weten precies hoe ze het aanbrengen.
Maar voor de handige doe- het -zelver is het natuurlijk ideaal !

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de onhandige doe het zelfver.
Deze truc voor latex op muren smeren word al heel lang gebruikt, echter niet door echte schilders.
Er is ook een reden voor.

Als je bij goed daglicht schildert kan je zien waar je gebleven bent. (en aangezien de schilder pro's overdag schilderen)

Als je bij vals licht, denk dan aan 's avonds met een bouwlamp of andere verlichting, schildert dan kun je niet zien waar je gebleven bent. In dit geval gebruik je de latex met een kleurtje.

Dus als antwoord op jouw vraag.

Nee, professionals gebruiken dit niet, omdat zij bij echt licht schilderen en dan kun je zien waar je gebleven bent.