Voor het ophogen van een douche vloer zijn ytong beton blokken dan een goede optie?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Het is wel relatief licht van gewucht maar zuigt ook veel Vocht op. Dus ik zou toch liever Bering storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, afhankelijk van de sterkte van je ondervloer. Een nadeel is dat het lastig is om eea compleet vlak te krijgen als je ondervloer niet exact vlak is. En het is vrij zwaar als je een serieus stuk omhoog wilt.

Een zelfdragende vloer kan je van zwaluwstaart platen met 5-7cm beton maken. Of je maakt een zwevende vloer door XPS platen te leggen, en dan er 5cm zandcement vloer op te storten.