Hoe maak je een strakke lijn tussen 2 kleuren ?

Ik ben mijn plafond aan het texen, sausen, witten.
Nu wil ik in een hoek een andere kleur op het plafond, in een 3 hoek zeg maar.
maar hoe krijg je nu een strakke lijn tussen die 2 kleuren ?

ik hoop dat ik mijn vraag goed uit heb gelegt !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Voorbereiding is het halve werk in dit geval.
Zorg voor schildersplakband!
Maak een nette lijn (liefst in 1x over de gehele lengte)
Dan heb je een 'veilige ruimte', tenzij je de basisschool (en dus inkleuren binnen de lijntjes) hebt over geslagen! ;)
Maar als je het zorgvuldig hebt afgeplakt, kun je makkelijk en relatief zorgeloos verven.

Succes met alles af te dekken, of je haalt de kamer leeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord op mijn vraag..

Andere antwoorden (4)

Met potlood en een lange lat een lijntje zetten en met een strakke hand dat lijntje met de onderkant van de kwast net over de rand van dat potlood lijntje heen verven.
Je kunt ook een stuk karton o.i.d gebruiken, maar dan heb je het gevaar dat je onder het karton doorlekt omdat de verf daar onderdoor gezogen kan worden door capilaire werking.
Gewoon met de hand en een kwastje. De lijn zal niet super strak zijn maar recht genoeg om recht te lijken.
Schilders tape is nog een oplossing maar dan mag er geen behang onder zitten bovendien moet je er zeker van zijn dat de verf niet onder de tape door kan komen.
Ik vind uit de hand voorzichtig schilderen het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plak de delen (plafond en omringde muren) goed af met bijvoorbeeld grote velle karton. Spuit met een spuitbus de juiste kleur op de onbedekte delen.. houd voldoende afstand tijdens het spuiten. spuit liever te weinig als teveel om druppelen te voorkomen. mocht je toch een plekje zijn vergeten of niet goed gelukt. spuit dan niet dat ene plekje maar laat het eerst drogen en spuit het indien nodig nog een keertje over. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik eerst het hele plafond witten
en goed laten drogen zeker een dag of twee, daarna plak je de gewenste vorm af met schildersafplakband, een goed merk help echt voor een beter resultaat. nieuwe kleur opzetten en terwijl de verf nog nat is het plakband verwijderen. Heel veel succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst de vorm groter schilderen en laten drogen
Daarna de lijn of vorm af pakken en de rest schilderen

Toegevoegd na 1 dag:
hoe breed moet de lijn worden 1 mm of meer