Er zijn heel veel verschillende soorten plastic, dus die vraag is niet te beantwoorden met een simpel 'merk X type Y'.

Ik adviseer je om naar een bouwmarkt te gaan en daar een lijmwijzer te raadplegen.

hier heb je een voorbeeld van zo'n lijmwijzer
http://www.wijzerlijmen.nl/lijmwijzer
itsme
12 jaar geleden
seconde lijm werkt bijna altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou fa pinta in ridderkerk kunnen bellen
die plakken rubber en plastics aan elkaar voor de industrie en dat is geen rotzooi , leg even uit waarvoor het is , misschien sturen ze je voor weinig een tube-tje toe

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.pinta-nieuwburg.nl
is de website
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een siliconekit of een polyurethaankit, hier mee kan je alles plakken en kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien er een paar duizend soorten plastics bestaan is het moeilijk om de 'beste' te vermelden. Ik zal hieronder een paar lijmen omschrijven met hun voor en nadelen.

Secondelijm: (Sec.Lijm)
Sec.lijm is een universeelere lijmsoort. echter werkt dit niet op vettige plastics en keiharde.
Je moet er ook rekening mee houden dat je met sec.lijm nooit de hele breuk insmeert maar druppels neer zet.
Sec.lijm in vloeibare uitvoering kan niet gebruikt worden voor poreuze materialen.

Epoxy lijm:
Deze twee komponenten lijm moet gemengd worden volgens voorschrift. Bij de meeste verpakkinging gaat dit automatisch. Na het mengen kan je de breuk ermee insmeren. Er zijn sneldrogende uitvoeringen hiervan en langzaam drogende. Deze lijm gevulkaniseerd (vult kleine gaatjes op) en kan daardoor ook gebruikt worden voor poreuze ondergronden.

Hard PVC lijm:
Deze lijm variant is eigenlijk alleen voor GRIJS PVC geschikt. Doordat deze lijm de bovenlaag van grijs pvc (riool pvc) laat smelten, smelten de twee pvc water dicht in elkaar over. Je moet echter wel de hele verbinding rondom insmeren. Wit pvc heeft een andere samenstelling dan grijs pvc en is daardoor ongevoelig voor het smeltproces.

Velpon:
Deze lijmsoort valt meer onder de knutsel lijmen. Hij heeft een lichte kleefkracht, maar dat wil niet zeggen dat hij voor alles ongeschikt is. Door zijn dikkere vloeistof is deze lijm ook geschikt voor meer poreuze ondergronden. Helaas is deze niet geschikt voor zwaardere belastingen.

Contactlijm:
Deze lijm is meer bekend onder de naam Bison kit of Bison tix. De werking van deze lijm is vrij bizonder. Je moet daarom ook de volgende werkwijze in-acht nemen anders verliest deze lijm veel kracht.
Je moet beide onderdelen insmeren, de lijm 10 minuten (maximaal 25 minuten) laten indrogen en daarna op elkaar drukken. Dit is een soort nat op nat verbinding en de lijmdelen zullen dan beter in elkaar verlijmen. Deze lijm is vrij agressief en zal bij sommige materialen het wit uitslaan of weg bijten.
Bij het verlijmen van witte objecten is er ook een transparante uitvoering, zodat de kleur niet doorslaat.

LET OP:
Als u een lijm verbinding aangaat hou dan met koud en warmte ontwikkelingen van uw object rekening.
Alle materialen hebben een ander uitzetting. Dus als u een glazen kraal op een plastic beker wilt plakken dan heeft de kraal een andere uitzetting, dan de lijm en het bekertje. hierdoor kan de breuk weer gaan breken.