Hoe kan je gaten in een bakstenen muur het beste stevig en onzichtbaar vullen?

Ik de loop der jaren heb ik verschillende boorgaten in een bakstenen muur zitten. De meeste zitten in de voegen maar een paar ook in de baksteen zelf. In de voeg kun je natuurlijk vullen met voegmortel.
Maar als je dat bij de baksteen doet krijg je natuurlijk een overduidelijk kleurverschil.

Ik zit te denken aan voegmortel aanmaken met een kleurstof erin ofzo?

Wie heeft een goede oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Als je wat meer nodig hebt: Koop cement, wit zand en cement kleurstof. Door een stuk of 4 verschillende kleuringen te maken en te laten drogen kan je zien welke mengverhouding je nodig hebt voor jouw bakstenen muur.

http://www.bouwtotaalmarkt.nl/p_1261/bouwtotaalmarkt/cementkleurstof-rood-1kg.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voegmortel aanmaken met poeder van een van de bakstenen. Dat kun je er meestal redelijk goed afkrabben. De kleur komt dan meestal redelijk in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem cement en vergruis een dakpan en dan de poeder
toevoegen totdat je de kleur op sterkte hebt.heb ik gedaan met antennegaten die in de schoorsteen waren geboord.voor de voeg gewoon cement