NEE dat gaat absoluut niet meer.
Elke goede parketzaak zal dit ook afraden.
De resten olie en hardwax die achterblijven in het hout voorkomen dat de lak zich kan hechten.
Die resten kunnen afhankelijk van de houtsoort wel tot een cm diep zitten.
Dus denk ook niet dat je met grof en diep schuren wel genoeg weg haalt
Mocht je twijfelen aan mijn antwoord....
Ik heb ruim 6 jaar in de parketvloeren gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je graag wat anders willen zeggen maar dan had je me naderhand de huid volgescholden denk ik.
Hebben wel mensen gehad die dachten dat het wel kon, ook nadat we ze gewaarschuwd hadden.
Kwamen naderhand met hangende pootjes terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik weet iemand die dit ook gewoon heeft gedaan, (en persoonlijk vind ik het resultaat wel mooi) en het voor hun een enorme tegenvaller.. Door de nieuwe laklaag komen vreemde kleuren terug, rare vage vlekken hier..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee en met schuren veroorzaak je warmte en jaag je het nog verder het hout in.+1

Andere antwoorden (1)

Een vloer die je in de was of olie hebt gezet kan je nooit meer kaal krijgen.Deze blijft altijd gevoelig voor water vuil en andere ellende. Dus daar zal je altijd door moeten gaan met die olie.Misschien dat je de toplaag weg kunt schuren met scotch brite en een nieuwe laag hardwax olie aan kunt brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel maar dan wel met speciale parket reinigers.
Anders maak je kans de vloer te kleuren door inwerking van verkeerde schoonmaak producten.
Bijvoorbeeld ammonia op een eiken vloer gaat absoluut niet samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is me bekend daar eikenhout looizuur bevat,dit gaat met ammonia een reactie aan waardoor het hout zwart word.Heb ook 35 jaar in een verfspeciaalzaak gestaan en dit probleem vaak genoeg aangehoord.
Als het nu een tafel is die in de was of olie staat kan je nog zeggen "krab deze maar kaal met een stuk glas totdat je het hout voelt"(zodat je geen warmte maakt).Afnemen met thinner en daarna alsnog schuren.
Of een papje maken van dikke groene zeep (uit die potten)met brandspiritus en de boel ermee insmeren.Zodat je de olie of was eruit trekt.Daarna weg schrappen en goed na wassen,maar dat gaat voor eikenhout ook niet op.
Maar voor een vloer van van pakweg 30 á 40 vierkante meter is dit monnikkenwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me zowiezo knap beroerd voor de knieën ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het ook en voor de rug.
Ik heb in mijn 35 jarige tijd als verkoper ook displays met vloerolie en vloerwas in consignatie kunnen krijgen.Ben hier echter nooit op in gegaan.