Vervalt verf?

Ik heb enkele jaren geleden enkele potten verf gekregen van iemand. Ergens ving ik op dat verf maar beperkt houdbaar is.

Tot hoe lang kan ik verf (voor binnenmuren te schilderen) bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke verf is het merk+soort enz kan je me dat a.u.b. zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toll-O-Supertex: latex muurverf (al ooit open geweest zelfs)

Het beste antwoord

Meestal wordt één á twee jaar aangehouden. Maar dan moet je denken aan de garantie die de fabrikant aan de kwaliteit en de eigenschappen van de verf (blijft) toekennen.
Kijk bij een muurverf (watergedragen?) of de verf mooi glad en klontvrij blijft na goed doorroeren en niet prutterig ruikt.
Is het een mooie gladde, yoghurt achtige substantie, dan is deze doorgaans nog goed te gebruiken.
Bij een terpentineverdunbare muurverf kan de (door)droging wat trager zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tex waar water aan toe is gevoegd kan je maar een paar maanden bewaren, want t bederft , door t water ..
verf kan je wel langer bewaren indien je de blikken goed sluit en omdraait en dan kan je een lange tijd bewaren...
tex en verf niet in ruimte bewaren waar t v
kan vriezen in de winterm, want dat is echt niet goed voor de producten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zestien jaar schilderen wij met enige regelmaat de kozijnen van ons huis crème wit. Kleur 714 dekkende verfbeits van Ceta Bever. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan. Omdat de hoeveelheid verf altijd lastig is in de schatten blijven er weleens potten verf over, die dan ongeveer 4 jaar later weer gewoon gebruikt worden bij de volgende schilderbeurt. Zo ook dit jaar. Wij hadden nog twee dichte potten verf staan en hebben hiermee de kozijnen aan de voorkant van het huis geschilderd. Dit zag er goed uit. De verrassing kwam echter later, toen in drie dagen tijd de kozijnen van crème wit naar lichtroze verschoten.
In eerste instantie dachten we te maken te hebben met een verkeerde pot verf. Want ondanks dat we deze werkwijze altijd hebben toegepast was dit nog nooit voorgekomen. Dus met een tweede (dichte) pot verf hebben wij de kozijnen overgeverfd, maar helaas met hetzelfde resultaat, wij spreken van ondervinding, verf vervalt!