ik heb mijn ruiten van de veranda zwart gespoten brrrrrrrrr wie weet een middel hoe ik dit er weer af krijg?

spuitverf hema zwart glans

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kunt het met een verfafbijtmiddel proberen of met een verfkrabbertje.

Persoonlijk zou ik eerst proberen om het met een verfkrabbertje te doen (stanleymes in plastic houder). Kost bijna niks en is niet schadelijk voor het milieu.
Eerst bij de aansluiting van het hout de naad voorichtig lossnijden omdat je anders de verf van het houtwerk kan beschadigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh dat wordt een hele klus.
Als je gaat krabben (en dat is inderdaad de beste manier...) dan kun je het best een grot stanleymes nemen, het mer er een heel stuk uitschuiven en deze voorzichtig over het glad bewegen. Dat gaat een heel stuk sneller dan zo'n klein krabbertje

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een beetje thinner of terpentine gaat het er zo af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met terpentine kun je wel natte verf verwijderen, maar geen opgedroogde.
Verf op oliebasis: terpetine (geen thinner, dan ligt echt alle verf eraf).
Verf op waterbasis: een natte doek...

Een glad plamuurmes of beter nog, een kookplaatkrabber die je ook gebruikt om de keramische plaat te reinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afbijtmiddel gebruiken? of gewoon nieuw glas plaatsen