Schroeven gaan er niet uit ! HELP

Doordat de vorige bewoners enkele keren geverfd hadden en daarmee de kruiskoppen van 4 schroeven ook maar een likje verf gaven,lukt het mij met geen mogelijkheid meer ze er uit te draaien. Bij de eerste en tweede begon het gedonder al. Deze 2 zijn nu min of meer uitgelubberd. Hoe krijg ik deze zonder de boel te beschadigen er uit ? Met een elektrische en de juiste bitjes lukte het ook al niet !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

Probeer het met een kleine "gewone"schroevendraaier (dus geen kruiskopschroevendraaier). Vaak lukt het dan om beweging in de schroef te krijgen. Als de schroef een klein stukje uitsteekt: met een tang (combinatietang b.v.) voorzichtig de schroef verder los draaien. Probeer met een scherp puntig voorwerp (b.v. spanningzoeker of punt van een stanleymes) eerst zoveel mogelijk de verfresten uit de schroefkop te verwijderen. Wat ook wil helpen: zet een spijkertje of puntig voorwerp in de geverfde schroefkop en klop er (niet te hard) met een hamer op: zo springt de verflaag kapot en krijg je meer ruimte voor de schroevendraaiergrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met een priem eerst de verf eruit pullukken.. dan een bitje erin slaan(!!). Dus bitje erin.. paar Klappen met een hamer. En dan het liefst met een (ratelboor-)machine eruit rammelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dat alleen met kwalitatief goede bitjes
Je zou het met een slagschroevendraaier kunnen proberen. Hiermee zet je in een keer heel veel kracht in de lengterichting van de schroef en draai je de schroef een klein beetje.
Andere mogelijkheid is uitboren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik ook een bitje dat de juiste maat heeft, hij moet zo groot zijn dat hij net in de kruiskop past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een dremel een gleuf in de schroefkop frezen en dan met een platte schroevendraaier de schroef eruit draaien.
paulus811
12 jaar geleden
als er op dezelfde plek niets meer terug hoeft te komen kan je ook de schroeven uit proberen te boren. Daarna gaatje vullen en je ziet er niets van, maar deze methode alleen doen als de schroefgat niet hergebruikt hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen meer grip te krijgen door een postbode-elastiek (zo'n brede) over de kop te leggen en daar je schroevendraaier in te steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het geniale idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mijn geniale idee zoals in de bron te zien is ;-)
Als dit alles niet lukt. Gaatje boren in de schroef en proberen de schroef er uit te draaien. Eventueel een groter gat boren en het ontstane gat opvullen door er een stukje hout in te slaan. Daarna kan er weer een schroef ingedraaid worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brand met een verfafbrander de verf eraf misschien lukt het dan wel zo heb ik dat gedaan met de ophanging van de binnendeuren die ook dik in de verf zaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kras eerst een beetje met een mesje de verf eruit zodat je precies weet hoe het kruiskop zit.
Dan pak je een kruiskop schroevendraaier (gewoon een hand schroevendraaier) en dit zet je stevig op de schroef. Dan sla je een paar keer hard met een hamer op de schroevendraaier. Door het slaan komt de schroevendraaier goed op de schroef te zitten en "schrikt" de schroef. Normaal gesproken kun je hem er dan zo uitdraaien met de hand. Is het een heel lange schroef dan doe je alleen het begin even met de hand en de rest met een accuboormachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En GEEN koevoet gebruiken.
Een losschietende schroefkop heeft mij een oog gekost.