Ik moet het zelfde gat gebruiken voor een schroef met plug. Echter het gat is uitgelubberd. Rotmuur. Daar schijnt iets voor te bestaan....

Iets van een reparatieplug o.i.d. iemand een iedee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
71.8K

Het beste antwoord

Het 'uitgelubberde' gat vol spuiten met montagekit en dan de plug erin drukken. Wachten tot de kit is uitgehard en dan schroeven maar! Zelfs een rotmuur is bedwingbaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon een grotere plug gebruiken, helaas moet je er dan ook een grotere schroef bij gebruiken.
Eventueel kun je ook met allesvuller (bijvoorbeeld van Alabastine) aan de slag maar dan moet je het daarna wel goed laten drogen en je hebt kans dat het zwak blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zou kunnen denken aan een keilbout(je) afhankelijk van het thans ontstane gat.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huismiddeltje van mijn vader vroeger: hij stopte stukken lucifers in het gat en draaide dan de schroef erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een erg diep gat dan kun je het eerst opvullen met propjes krantenpapier die je hebt ingesmeerd met stuuk, flink aanduwen en dan heb je heel sterk vulmiddel kant-en-klaar in een tube. Spuit dit in de rest van het gat en zet de schroef erin zolang het nog zacht is. Laat nu volledig uitharden en de schroef zit vast. Ze hebben het in de klusmarkt en bij een echte rotmuur zou ik de sterkste nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, wel een stevige plug er met de hamer eerst intikken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor je de schroef erin zet dan hè, niet voor je het gat vult.
13 jaar geleden
Als het echt uitgelubberd is , zou ik met wat kant en klaar cement het gat opvullen . Je kunt het met kleine zakjes kopen , en als je het goed afsluit blijft het goed .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende oplossingen hiervoor. Echter is het object wat je eraan wilt hangen van doorslaand belang.

Probeer eerst vast te stellen waarom de oude plug eruit is gekomen;
- Is het gat niet diep genoeg geboord,
- Heeft u een plastic plug gebruikt i.p.v. een nylon plug.
- Is de plug niet geschikt voor de soort muur.
- Is de combi van plug en schroef niet goed.
- Is het object te zwaar voor de plug/schroef.

Als je het probleem weet dan is het makkelijker om een oplossing te zoeken. Ik zal hieronder een paar oplossingen geven.

- Je kunt er weer een nieuwe plug met schroef in terug doen (van de oude maat) en dan de rest van het gat opvullen met lucifer houtjes
- Je kunt het gat uitboren naar een opvolgende maat plug (nadeel is echter wel dat de schroef ook groter moet.
- Een plug pakken die extreem uitzet en zich daardoor beter in het gat nestelt (zie link 1)
- Natuurlijk kun je ook met lijm of cement aan de gang. Zelf ben ik hier niet een echte voorstander van omdat dit vaak te veel rotzooi geeft en je blijft het zien. Ook met het los halen maak je hierdoor juist grotere problemen.
- Het gat opboren naar een maat groter. Hier een houten deuvel inlijmen met montage kit (lijm goed diep in het gat doen en dan de deuvel erin doen) en nu kunt u gewoon een schroef erin doen zonder een plug.

Er zijn gaasjes in de handel die je om een plug kunt doen en deze zetten uit als je ze in water hebt gelegd. Het nadeel is alleen dat de gaasjes op gips basis zijn en deze kunnen zwaardere constructies niet goed aan. En zullen sneller scheuren als er beweging is in de muur of het huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grotere plug en schroef erin, keilboutje (zet zichzelf muurvast) of een slagplug