geiser of boiler

wij hebben op de camping een sta caravan en zitten nu in dubio om voor onze warmwatervoorziening te kiezen voor een boiler of een geiser.ons warmwatergebruik bestaat hoofdzakelijk uit afwassen. douchen doen we in principe in het sanitair gebouw van de camping . bij slecht weer zullen alleen onze kleintjes zich even afspoelen in de douche van de caravan.wij zaten zelf te denken om in ons geval te kiezen voor een close in boiler van 30 liter.is dit in ons geval een goede keuze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Er van uit gaande, dat je een gasaansluiting hebt,denk ik dat je met een geiser goedkoper uit bent. Je verwarmt het water wat je gebruikt. Met een boiler stook je 30 l. water heet, en na het weekend moet dit weer afkoelen, of je laat de stroom aan staan, en dan blijft jouw boiler de hele week water warm stoken wat je niet gebruikt.
jc54
13 jaar geleden
Geisers zijn goedkoper
Een geiser verwarmt water terwijl je het gebruikt. Een voordeel hiervan is dat je alleen gas verbruikt op het moment dat je warm water tapt. Bij een boiler wordt het warme water constant op temperatuur gehouden. Een nadeel bij geisers is wel dat ze een bepaalde maximale hoeveelheid aan warm water kunnen leveren. Je kunt vaak maar op één plek tegelijk warm water tappen. tegelijkertijd douchen en afwassen zit er dan niet in.
Maar dat hoef je ook niet, begrijp ik.

Meer lezen: http://www.tipsomtebesparen.nl/energie/water/boilers-en-geisers#ixzz1HZ07fkc1

http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/24772-geiser-vaak-voordeliger-dan-een-boiler.html

http://www.milieuadvieswinkel.be/index.php/02.01.02.04.01.00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua veiligheid en onderhoud is een boiler aan te raden. Een boiler geeft ook meer comfort. Het kan in het gebruik wel iets duurder zijn. Een boiler heeft wel minimaal een 16 ampère groep nodig. Dit is niet altijd op een camping aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker 'n geiser nemen , omdat je er niet altijd bent .Wel de verbrande gassen naar buiten voeren .