Hoe kan ik waterdruk verhogen van een geijser?

We douchen thuis nog me een keukengeijser en het heetwater straal, is een pisstraaltje.
Is er een manier om de totale waterdruk op te voeren zodat er een redelijke straal boven uit de douche komt.

Ps: een combiketel kopen staat op de planning

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (5)

Ik heb een kraan in de leiding die het huis binnenkomt .Daarmee kan ik de druk regelen , als jij daar ook 'n kraan hebt kun je even controleren of hij helemaal openstaat..Bij de combiketel zit er ook een .
Geijsers hebben last van kalkafzetting. Als je hem afsluit van de watertoevoer kan je er azijn in doen .Afsluiten ,water eruit laten lopen en volgieten met azijn en dat 'n nachtje laten zitten .Er bestaan ook kalkoplospoeders van het merk "Swirl" .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geiser levert een hoeveelheid warmte af, waarmee warm water gemaakt wordt. Je verdunt dat, tot de temperatuur laag genoeg is. Meer water door de geiser jagen helpt niet, het water wordt dan minder warm, waardoor je minder bij hoeft te mengen. Dan wordt de hoeveelheid warm water weer hetzelfde.
Wat wel kan helpen is een andere douchekop. Als je vindt dat de straal te weinig kracht heeft, heb je te grote gaatjes in je douchekop. Je zou een spaardouche zoals de Tiger Turbosaver kunnen proberen. Die levert bij weinig opbrengst toch een goed sproeibeeld. (eigen ervaring, geen aandelen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de druk van de geiser verhogen (zie ander antwoord) maar ook de druk waarmee het water uit de kraan komt. hoe smaller de doorgang, hoe hoger de druk.
probeer eens een andere douchekop (waterbesparende, deze gebruiken minder water..een pisstraaltje dus:) dus zijn hier speciaal voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Wslyyy,

een hydrofoor verhoogd de waterdruk.
deze dingen zijn kant en klaar te koop.
op de gewenste plek in de waterleiding monteren, stekker in het stopcontact, en douchen maar!
de straal zal zeker groter zijn, maar helaas ook kouder.
het water loopt met zo'n pisstraaltje, omdat de keukengeiser te klein is om te douchen. vandaar dat je onder de straal heen en weer moet lopen, om overal nat te worden.
maar bij de combiketel heb je zeker meer plezier van de hydrofoor.
gewoon tegelijkertijd (laten) installeren.

veel doucheplezier!
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is je geiser oud misschien verkalk of de leiding