Voor welk bedrag kun je een redelijke eigen sauna bouwen?

We overwegen al een tijdje om zelf een sauna te bouwen. Hebben al veel informatie verzameld, maar vinden het lastig om een prijs inschatting te maken. Op http://www.saunabouw-tips.nl/zelf-een-sauna-bouwen lazen we dat je voor een zelfbouw sauna ongeveer 2000 euro moet rekenen is dat een redelijk bedrag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (6)

Een sauna hoeft niet zo heel veel te kosten. Dat hangt ook een beetje af, hoe handig je zelf bent en hoe groot de sauna moet worden.
Hier staat een handig filmpje en wat tips: http://www.bauhaus.info/interaktiv/bauhaus-tv/elementsauna-aufbauen/index.html?tx_bahagworkertips_pi1%5Bbacklink%5D=4043&cHash=ab83cf95e9

Vanaf 2000 EUR kun je al een kleine sauna bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er legio zelfbouw sauna's te koop zijn. Even Google-en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 2000 euro heb je inderdaad een afbouw sauna inclusief kachel, hou er echter wel rekening mee dat je eventueel krachtstroom nodig hebt (dit hangt van de grootte van de sauna af) en misschien wel een douche.

Hier hebben wij m vandaan: http://www.weka-holzbau.com/

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.whirlpool-outlet.nl/stoomcabines/model-b601.html
Overweeg eens een stoomcabine,geweldig en ruimte besparend.
Prijzen tussen 2000,- en 2500,-water aanvoer en afvoer,daarna plaatsen en bijna geen bouwkosten.
Bekijk bovenstaande web site voor concurrerende prijzen!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bij de bouwmarkten en de Makro kant en klaar pakketten gezien.Die hoef je alleen maar in elkaar te zetten . Maar dikwijls hebben mensen na 'n tijdje genoeg vanhun sauna,Kijk daarom is op marktplaats of speurders.Voor 1000 € heb je al 'n kleine nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een sauna gebouwd in mijn schuur, binnenafmeting 151x188, 8 kW. Sauna zelf kostte 3500 euro materiaal. Daar kwam nogal het een en ander bij: vloer betegelen, extra scheidingswand,krachtstroomaansluiting, nieuwe groepenkast,aparte deur schuur, aanpassing plaats schakelaars. Dat was samen nog eens 3000 euro.
Je kunt natuurlijk ook een sauna in een kamer neerzetten, zoals veel in vakantiehuisjes gebeurt. Die worden echter vaak maar langzaam warm (te weinig vermogen), en je kunt vaak niet naar buiten. Tip: neem eens een vakantiehuisje met sauna, en bepaal hoe je dat bevalt, wat de grootte is, hoeveel watt, en of je hem in huis, in de schuur, of in apart gebouwtje, bijvoorbeeld blokhut wilt bouwen. Als het effe kan.... doen, wij maken er veel meer gebruik van dan we van tevoren dachten.