Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor verloopstuk kan je gebruiken voor een stofzuiger op elektrisch gereedschap?

Ik heb een schuurmachine en een decoupeerzaag waarop een stofzuiger op aangesloten kan worden. Maar de mond van de stofzuiger is veel te groot en bovendien niet flexibel.
Welke verloopstuk kan ik gebruiken. Het moet wel blijven zitten als ik met die specifieke klus bezig ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
713

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

meet de diameter van de stofzuiger op. las deze 4 cm of 5 cm is dan kan er misschien een pvc sok omheen (zie link onder) als je dan aan de andere kant een kasstuk (rubberen verloopsok) doet , dan is het goed mogenlijk dat het gaat lukken.
Zo heb ik het ooit bij een Makita machine gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met tape kom je (tijdelijk) een heel eind. Er bestaan meerdere soorten -bijzonder sterke- tapesoorten, dus oriënteer je goed! Nadeel is vaak wel dat je achteraf de 'plaklaag' van de tape met een terpentine of zo moet verwijderen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding