Wat voor verloopstuk kan je gebruiken voor een stofzuiger op elektrisch gereedschap?

Ik heb een schuurmachine en een decoupeerzaag waarop een stofzuiger op aangesloten kan worden. Maar de mond van de stofzuiger is veel te groot en bovendien niet flexibel.
Welke verloopstuk kan ik gebruiken. Het moet wel blijven zitten als ik met die specifieke klus bezig ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

meet de diameter van de stofzuiger op. las deze 4 cm of 5 cm is dan kan er misschien een pvc sok omheen (zie link onder) als je dan aan de andere kant een kasstuk (rubberen verloopsok) doet , dan is het goed mogenlijk dat het gaat lukken.
Zo heb ik het ooit bij een Makita machine gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met tape kom je (tijdelijk) een heel eind. Er bestaan meerdere soorten -bijzonder sterke- tapesoorten, dus oriënteer je goed! Nadeel is vaak wel dat je achteraf de 'plaklaag' van de tape met een terpentine of zo moet verwijderen. Succes!