waarom is epoxy zo duur?

ik vind het superhandig spul, zou graag een groot oppervlak behandelen, maar het is zo duur...maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

In principe is het eigenlijk niet veel duurder in vergelijking met andere bouwstoffen zoals hout of plaatstaal en dergelijke.
Epoxy is iets duurder als bv polyester, in kleinverpakking worden veel dingen vaak ook ineens stukken duurder en door beperkte houdbaarheid gaan ook de kosten erg omhoog.
Bij de speciaalhandel kom je vaak voordeliger uit dan bij de bouwmarkten bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is door de gebruikte materialen en door de precisie waarmee het tot een werkzame stof moet worden gemixt die ook nog eens aan hoge eisen moet voldoen en relatief tijdrovend en dus duur om te maken. De basisstoffen zijn ook vrij exotisch vergeleken de huis, tuin en keuken kunststoffen. Exotisch houd in, minder goed verkrijgbaar of produceerbaar. Dat heeft prijsgevolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij leven in een wereld van vraag en aanbod. Vaak is de grootste boosdoener van dure producten dat de afzet van een product niet de massa dekt. dus de fabrieken kunnen niet giga grote aantallen maken omdat de afzet daar niet is.
Ook heb je te maken met de veiligheidsvoorschriften als fabriek bij het maken van chemische producten. Denk aan brandweer voorschriften, afzuig installaties, Noodplannen, en afval verwerkings opslag. Maar ook de werknemers hebben speciale pakken nodig.

Deze veiligheidsvoorschriften worden uiteindelijk betaald door de eindgebruiker.

Dit zijn allemaal extra factoren die de prijs kunnen laten stijgen. Natuurlijk hebben ze de laatste jaren ook te maken gehad met toenemende grondstof prijzen.