De lampen zijn niet door te meten omdat het gasontladingslampen zijn. Wat vaak het makkelijkste en het goedkoopste is om er achter te komen of der tl buis stuk is. Draai er een nieuwe starter in. Aan te raden is als u een tl buis vervangt ook de starter te vervangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een tl balk kan je niet doormeten omdat het een gasontladingslamp betreft en deze geen gloeidraad heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bovenstaand, maar als je t toch wil weten, draai hem uit de houder en probeer het in een andere houder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsie een beetje donker gekleurd is, betekent dat de gassen vrij zijn gekomen en datie niet meer werkt.