wie weet of je structuurverf zelf kan maken

ik heb mij laten vertellen dat je zelf struktuur verf kan maken ,door wit zand door de muurverf te doen ,is dat zo of is er een andere manier ?

13 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan zeker:
Zilverzand, zaagsel, het is maar net welk effect je wil hebben. Trouwens gewoon met latex, eventueel iets verdunnen, maar dat hangt af van wat je erin gooit.

Wel ergens op proberen, want eenmaal op de muur krijg je het er moeilijk vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
dus het lig aan de hoeveelheid zilverzand ik er in gooi ,voor grof of fijn struktuur?dan moet ik dat toch ook kunnen ,oja en dan met een roller?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grof of fijn ligt aan het soort zand: dus grote of kleine zandkorrels.
De hoeveelheid zand bepaald de verdeling op de muur. Op deze site staan links onderaan een paar soorten.
http://www.denbstucwerk.nl/page1/page4/page4.html Vergis je niet als je een groot oppervlak moet doen, je moet dan wel steeds dezelfde hoeveelheid zand erdoor mengen. (en dat je veeel verf gebruikt)
Ik zou gewoon wat gaan proberen met wat oude latex,
je hebt vast nog wel wat staan en anders een buurman wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja: inderdaad met een roller. (best zwaar werk)
luna400
13 jaar geleden
dat bedoel ik zilverzand thanks

Andere antwoorden (3)

Vroeger deden we houtvezels door de verf voor structuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi luna400,

zoals je gelezen hebt, JA, je kan het zelf maken.
wat ik nog niet gelezen hebt, is het bestaan van speciale structuur verfrollen. neem een verfrol met structuur motief.
Breng met deze rol de verf aan, en je hebt het structuur naar keuze.

vroeger was 'houten' een kunst die alleen de beste schilders kenden. het is met een kwast structuur aanbrengen, en wel zodanig dat het geverfde oppervlak er uit zag alsof het een houten plaat was. dit is iets dat alleen oude schilders nog kennen, ik denk dat de moderne schilder het woord nog niet eens kennen.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke techniek
+
Houtvezels, lekker laten inweken en dan opbrengen met de roller (of met de blokker maar daarna wel uitrollen).

Zand geeft maar een heel lichte structuur en komt vrij gemakkelijk los als je er tegenaan schuurt (trapopgang e.d).
Mijn advies: haal gewoon een structuurverf in de winkel/bouwmarkt, scheelt je een hoop gedoe. Veelal hebben ze ook wel voorbeelden van de verschillende structuurverven op een paneel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
ja ok bouwmarkt ben je makkelijk ,maar ik zie best groot prijsverschil ,gewoon of struktuur ,en ik ben nog al een doe het zelfertje en dus ik dacht laat ik dit ook eens proberen de muur waar het op kom is wel aan de trap maar geheel vrij dus er kom niks tegen,