Witte gastape tussen de schroefdraad doen zodat er geen water meer tussendoor lekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze tape heet teflontape gewoon een paar keer om het schroefdraad wikkelen en dan de hals her wee op vast draaien. Teflon is bij alle bouwmarkten te koop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft over de hals van de kraan, ik begrijp daaruit dat het niet de schroefdraad is.

Wat je kunt doen is de plek van het lek ontvetten, voorzichtig verhitten en er wat zilversoldeer in laten lopen. Vervolgens een beetje oppoetsen en de kraan kan nog vele jaren mee.
(Heb zelf een kraan op de manier van hierboven gerepareerd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi maxenmoens,

de hals van een kraan, ik denk dat je de plek bedoeld waarin het draaiende deel van de kraan in het vaste deel verdwijnt.
de spindel, die draait en gaat op en neer, kortom een plek die nogal aan slijtage onder hevig is.
geen nood, er bestaat grafietkoord, dat je daar tussen kan doen.
modernere kranen hebben een of twee O-ringen die het afdichtende werk doen.

O-ringen zijn heel simpel te vervangen, voor het grafietkoord moet je wat omzichtiger te werk gaan.

het is allebij heel goed te doen, er is beslist geen hogere wiskunde voor nodig om dit klusje te klaren.
doe als eerste wel even de hoofdkraan dicht.
dan haal je de kop van de kraan. hoe dat moet is geheel afhankelijk van de uitvoering en type kraan.

veel suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hals van een kraan is bijna altijd vastgeschroefd met rubbers ertussen, zowel lijmen als tape gebruiken is goed voor tijdelijk.

Kijk eventueel op onderstaande link en klik op het plaatje van 'het lekken van een kraan stoppen'

Misschien heb je daar iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even op internet kijken