Kan ik mijn groene muur overschilderen met lichtbruin en mijn donkerbruine kozijnen wit maken?

Is dit een beetje eenvoudig te realiseren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

je zou eerst een stukje kunnen testen..bv ergens in een hoekje..
anders moet je toch eerst alles wit schilderen ook je kozijnen met grondverf en daarna overschilderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan hoor .
eerst een beetje opschuren [ de kozijnen he] en dan moet je er extra dekkende verf op doen die kan je bij de gamma kopen en de verf is volgens mij nu in de aanbieding ook.
ga niet gelijk een pot verf op je kozijnen leeg kwasten maar begin met een dunne laag en zo bouw je het op met kleine tussenpoze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Het beste is om de kozijnen goed te schuren en goede dekkende witte verf te nemen. Goede merken zijn van Sigma (professioneel) of Histor e.d. (Hobbyzaken). Mogelijk moet je twee keer lakken.

Voor de muren geldt hetzelfde. Het kan zijn dat niet in één keer dekt. ook hier geldt: koop goede muurverf van een bekend merk die goed dekt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Tips voor kozijnen:

Repareer eerst beschadigde plekken met plamuur. Die uit een tube werkt het makkelijkst. Kijk in de bouwmarkt naar plamuur met een korte droogtijd.

1. Neem af met water en ammonia
2. Schuur ruw op met fijn schuurpapier
3. neem stof af met stofdoek, theedoek of oude panty
4. Schilder eerste laag met roller of goede kwast een dunne laag
5. Schilder na drogen de tweede laag.

Als er heel veel lagen op zitten zou je die helemaal moeten strippen, dan wordt de klus wat minder eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes
dat kan
maar de muur kun je het beste eerst fixeren
het is een behandeling meer maar de oude kleur komt er niet meer door heen.
nog beter is het om het dan eerst met wit te doen,
de kozijnen:
dat is het beste om ze eerst te gronden met wit
om doorschijnen te voorkomen .