Vastgemaakt met siliconenkit. Hoe krijg ik dit los van mijn douchebak?

Onlangs heb ik een nieuwe badkamer geplaatst met een douchebak met daarop een douche deur. Onder de douchedeur heb ik zo een kunststof opstaand randje (welke bij de douchedeur hoort) geplaatst met siliconenkit. Echter, deze heb ik niet op de juiste plaats gezet, hij moet iets worden verplaatst. Maar hij zit muurvast. Iemand tips om dit gemakkelijk los te maken zonder de douchebak te beschadigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Los snijden met een stanleymes of een afbreekmes, dan wel een ouderwets scheermesje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit antwoord vond ik op internet, misschien dat het helpt!

Siliconenkit verwijderaar van HG (o.a. bij de Praxis). Het is troep,
maar het werkt als een speer (eerst met een mesje het grootste
gedeelte van de kit wegsnijden). Als je het koopt, koop er meteen een
pak van die plastic handschoenen bij.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dit proberen: met een stuk vissersgaren of stevige draad. Ik zou geen ijzerdraad nemen omdat de kans dan groot is dat er sporen achterblijven op de douchebak.