Hoe werkt die techniek om een tijdschrift in een ordner te hangen?

Voor boekjes die je niet wil perforeren. Ik zie wel eens van die twee ijzeren pinnetjes die je erdoor heen kan halen en dan in de ordner kan doen. Weet iemand hoe dit heet?

Toegevoegd na 18 uur:
Ik bedoel eigenlijk die ronde pinnetjes die je aan het tijdschrift/magazine bevestigt en dan in een ordner kan hangen.

13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Verzamelband (verzamelmap)
http://kadowinkel.kadovanhetjaar.nl/product/48/472/De-Nieuwe-Verzamelband-Van-101-Woonidee%C3%ABn-Is-Er.html

Maar die metalen pinnen maken het papier op een gegeven moment wel kapot.
Maar er zijn ook anders systemen. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat worden naalden genoemd. Dat zijn gebogen metaaldraden (vergelijk met forse haarspelden), die enerzijds in de band en anderzijds in het tijdschrift vasthaken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb pas nog een paar van die mappen weggegooid. Ik doe tijdschriften liever in gemakkelijke kartonnen tijdschriftendozen, waarin ze rechtop staan