wij willen plavuizen maar het moet verwijderbaar blijven op een betonvloer 'is hier een hulp middel voor ?

het is een huurhuis dus vandaar. we wisten al van een houten ondervloer maar dat wil ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom trouwens geen houten ondervloer?

Antwoorden (4)

je zou kunnen overwegen om underlayment te leggen (die groene zachte platen) om oneffenheden van de betonvloer op te vangen. daaroverheen platen 5mm triplex verlijmen. dat geeft een min of meer vaste ondervloer waarop je je plavuizen kunt leggen. ik zou voor verlijmen van de plavuizen kiezen en afvoegen met een enigzins flexible voeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi hakk1,

als je een plavuizenvloer maakt, heb je zeker ook vloerverwarming nodig, want anders krijg je heeeel koude voeten.

vloerverwarming leg je in voorgevormde isolatieplaten. waarin je de verwarmingsslangen plaatst
vervolgens een dun laagje cement en tegels leggen.

bij verhuizen is een simpele kango voldoende om de boel weer af te breken. de isolatielaag beschermd de onderliggende vloer
de vloerverwarming gaat bij slopen verloren, de tegels krijg je er ook niet meer heel uit.

doordat de isolatie enkele centimeters dik is, beschadigd de oude vloer niet bij het verwijderen.

de deuren moeten ook worden ingekort, dus moet je nieuwe deuren kopen om de oude origineel te houden
die moet je dus ergens opslaan (droog zodat ze niet rotten)

veel woonplezier in 2011
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bouwfolie, laagje beton storten, vloertje leggen.

Wel ff op je vloerbelasting (totaal gewicht) letten, zal wel goed zitten, maar wel iets wat je zeker wilt weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een pakket kopen wat zwevend wordt gelegd. Dit pakket bestaat uit~ondervloer (foamplaatjes), flexibele lijmspecie en flexibel voegmateriaal. Wordt meestal gebruikt voor op houten vloeren.