Hoe ontstaan bospaden?

Ik woon in een bos en in ons bos zijn er nogal redelijk veel kleine bospadjes en zou graag is weten hoe dat deze bospaadjes tot stand komen, hoe ze zijn ontstaan. Als je me dan ook zou kunnen vertellen hoe ik ze eventueel zelf zou kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Bospaadjes ontstaan doordat er dieren overheen lopen, en mensen. Als de grond op een bepaalde plek steeds wordt aangedrukt, kunnen maar weinig planten daar groeien, behalve de weegbree en enkele andere planten. Daardoor wordt het daar kaler en ontstaat een plek.

Je kunt zelf een bospad maken door een paar keer per dag over het gedeelte te lopen waar je het pad wilt hebben. Na ongeveer 4 weken zou je al een redelijk resultaat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van 20 à 30 cm breed door dieren als ze groter zijn door mensen met gereedschappen, bij gebrek aan olifanten in onze bossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is makkelijk als je weet hoe de hazen lopen.:)
Vaak worden deze paadjes gevormd omdat er geregeld mens of dier over lopen.