Werkt Pattex "montagelijm Geen Spijkers & Schroeven"?

Zit het echt vast in 10sec?
Wie heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is "het"?
Wat is de ondergrond? Werken doet het, 10sec is wel weinig, maar soms genoeg.
Soms is lijm/kit het beste, soms spijkers of schroeven.

Antwoorden (4)

Ikke. Slechte ervaringen. En nee. Het zat niet vast in 10 seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee t zit niet vast in 10 sec het heeft wel meer tijd nodig..
en t hangt nog steeds, dus t werkt wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel tijd heeft het dan nodig, als het meer is dan 10sec?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar minuten..
maar het werkt wel, we hebben er spiegels mee opgehangen , en die hangen nog..
Laat ik zeggen dat ze heel erg enthousiast zijn over de droogtijd en kracht van hun superlijm. Het kan lang niet tegen een schroef met juiste plug in een gat van de juiste diameter op. De beide systemen zijn ook totaal onvergelijkbaar.

In de modelbouw gebruik ik regelmatig echt sterke superlijmen. Die lijmen zijn altijd 2 componenten, duur en moeilijk te bewerken. De temperaturen moeten goed zijn, ontvetten met per-se dat of dat spul en zo nog een hele rijk eisen en voorwaarden. Het duurt dagen voor het droog is. Maar dan zit het ook echt, muur en muurvast.

Ik heb ook een doormidden gebroken koppelingshuis van een 125cc crossmotor gelijmd met alleen die lijm en verder niets. Precies volgens de voorschriften met voorverwarming en uitharding in een oven volgens bepaalde tijd en temperatuur. Het is nooit weer stuk gegaan terwijl het volle vermogen van de motor daar op stond. De gebruikte lijm was in 2 componenten van het merk Araldite en speciaal voor dit doel gemaakt, voor deze krachten, temperatuurwisselingen en voor in de olie. Het was bepaald niet goedkoop spul.

Lijmen is een vak en de juiste lijm is zeer sterk afhankelijk van de toepassing van de te lijmen materialen.

De 1 component superlijm die alles lijmt in 4 seconden, overal aan hecht en zo sterk is dat je een tank tegen de gevel lijmt komt helaas alleen voor en dromen en reclameboodschappen.

Nogmaals: lijmen is een vak.

Nooit aan de eigenaren / beheerders van deze site: De spellingscontrole is een drama, funktioneerd niet goed, zet de benodigde letters voor de juiste spelling op de verkeerde plaasten, reageerd dan weer wel, dan weer niet, en ik moet soms 2 ot 3 keer hetzelfde woord verbeteren volgens hem. Ook staan veel worden er niet in of geeft een foute suggestie. Tijd voor een ander stukje software in deze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder materiaal heeft zijn eigen specifieke verlijming. Deze montagelijm werkt perfect. B.v. plinten. Alleen als er spanning op de plint staat moet je het een poosje aandrukken. Maar b.v. schoenzolen heeft een andere lijm nodig.