Plank zonder lijm verlijmd?

Ik heb gisteren een plankje op een gave triplex plaat van 9mm gelijmd met polyurethaanlijm. Om de druk van de vijf lijmklemmen beter te verdelen had ik aan de andere kant van de plaat zo'n zelfde plank gezet (zonder lijm). Deze laatste plank zit nu ook muurvast.
Iemand een idee hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

1-Het plankje zou hooguit vacuumvast mogen zitten.
Opl.- Een stukje hout ertegen zetten en daar een klap met de hamer tegen geven, dan schrikt ie wel los.

2- Je hebt geknoeid met lijm er zit ook een beetje op het verkeerde plankje.
Opl. Als hierboven op of loswippen met beitel of grote schroevendraaier.

3 - je triplexplaat is enigzins poreus en de lijm is door je plaat getrokken.
Opl. Als bij 2 maar is lastiger en anders helemaal wegschaven.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mij lijkt het doorslaan van de lijm de veroorzakende factor van de spontaan lijkende verlijming... Het kan zo zijn dat de lijm als het ware geïmpregneerd is in heel het hout en dat je nog bijna natte bestanddelen vluchtig gemaakt hebt door de grote druk en dan lijmt het dus wederom... vandaar...