Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk hulpmiddel kan je goed in je eentje SCHOON boren?

Dus hoe kan je het beste het zaagsel opvangen tijdens het boren.
Je bent alleen, dus een stofzuiger is niet te doen met zo een zware beton boormachine.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Leg een deken onder het booroppervlak. Kun je m daarna makkelijk uitkloppen en de rest van het stof opzuigen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn boorhamertje werd een rubberen dop meegeleverd met een uitsparing voor de boor in het midden. Voor zover ik weet zijn die dingen ook wel los verkrijgbaar bij je lokale bouwmarkt. Zeker als er een gat in het plafond moet wel prettig. Maar iemand met een (draaiende!) stofzuiger naast je werkt meestal stukken beter om de omgeving van boorstof te vrijwaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt niet veel tape nodig om een stofzuigerslang aan de muur te plakken. Als je dit doet nadat je hebt bepaald waar het gat moet komen, kun je de slang tegen de muur plakken, stofzuiger aan, en boren maar..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd een stuk stof, aan de muurkant zet ik het vast met tape, zodat het stof daar niet tussendoor kan, de rest drapeer ik over hetgeen eronder staat. En tussendoor zuig ik het ergste stof weg. 't Is behelpen, maar je moet wat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan je ook helpen met het opvangen van het stof
het is een boorstofopvanger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een Post-it papiertje.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
escape
13 jaar geleden
een koffiefilterzakje onder het gaatje plakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik houdt altijd een een blik (maar dan van plastic) van een stoffer en blik tegen de muur onder het te boren gat.

Ik heb zo'n exemplaar met steel en ben er ondertussen zo handig mee dat ik de steel tussen mijn schouder en hoofd klem en dan heb ik beide handen vrij voor die boor indien nodig.

Voordeel van zo'n "plastic blik" is dat er een rubber randje aanzit, als je dat goed tegen de muur drukt mors je gegarandeerd niks

O ja, als je met een schroef even wil voelen of het gat diep genoeg is, het blik er ook even tegenaan houden, want dan komt er ook boorstof uitvallen....
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding