Een verwarming voelt heet aan terwijl de thermostaat knop uitgedraaid staat. Hoe kan dit en wat kan ik hieraan veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
122.1K

Antwoorden (5)

Het kan zijn dat de thermostaatknop defect is, of als je een combiketel hebt dat de 3-wegklep intern doorlekt. (Komt het meeste voor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thermostaatknoppen gaan 'open' als het erg koud is in de kamer. Zit de knop onder het open raam? Dan staat de verwarming waarschijnlijk aan om te voorkomen dat leidingen bevriezen.

Als je kamer gewoon normaal is, en de knop is echt de juiste kant op dicht gedraaid, dan kan het zijn dat de knop kapot is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 'draaigedeelte' van de thermostaatkraan is geen afsluiter maar een temperatuurregelaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit probleem ook gehad in mijn vorige huis, en het kan zijn dat het veertje vast zit in je kastje van je thermostaat , even openmaken en ff maken gr sabine
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter de thermostaatknop zit een gekartelde ring. Als je deze los draait gaat alleen de knop eraf. Je ziet dan een palletje op de kraan die je met een stuk gereedschap kan indrukken. Als je die indrukt is de kraan dicht. Als dit werkt kun je de thermosstaatknop terug plaatsen en op het sterretje zetten (vorstbeschermer). De doorstroming mag er dan alleen zijn als het 9 graden of lager is in deze ruimte.