Welke betonlijm?

Ik wil een granieten wasstafel aan de betonnen muur lijmen. Iemand enig idee welke lijm ik nodig heb en waar die te verkrijgen is? Ook ben ik benieuwd naar de prijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Daar heeft zelfs de bison lijmwijzer geen antwoord op. Maar je was toch niet van plan een wastafel met slechts lijm aan de muur te bevestigen? Meestal gaat dit of met beugels of bouten. Op een wastafel komen te veel statische en dynamische krachten te staan. Als je het vastbout is het enige dat je nog moet doen kitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
kitten kan met natuursteenkit. dat is siliconenkit die niet vlekt op natuursteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vastlijmen lijkt me moeilijk. Vaak heb je hierbij (tijdelijke) druk nodig. Klemmen wordt moeilijk.
Mocht je wel kunnen klemmen dan zou ik bouwkit van Bison gebruiken. Ofwel PU- of bruislijm. Dat is echt erg sterk spul en heeft een vullend vermogen.
Zorg ervoor dat je het niet aan je handen of kleren krijgt.

Om uiteindelijk te testen zou ik een flinke stapel kussens of matrassen onder de wastafel leggen en zelf op de wastafel gaan hangen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijm een paar ankers of staven in je betonnen muur en gebruik hiervoor een professionele lijm van bijvoorbeeld Edilon.
Bevestig hier je granieten wastafel aan.
Neem niet te kleine ankers of staven, want er kan nogal wat kracht op de wastafel komen te staan.

Robert