Bij gebrek aan plaats heb ik een kookplaat op de ijskast. Sinds een tijdje kan ik het waakvlammetje niet meer aan krijgen.

In het midden van de kookplaat zit een heel klein brandertje, voor de waakvlam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Heb je al gekeken of het brandertje niet verstopt zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja...heb al geprobeerd het door te blazen van begin tot eind. Geen resultaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen garantie dat eventueel vuil en aankoeksel verwijderd is.
Even het brandertje wat erop ligt eraf doen.
Dan zie je onderin een sproeier zitten.
Deze moet je proberen met een heel dun ijzerdraadje door te steken.
Als je hem doorblaast kun je hem ook dicht blazen.
Heb je geen ijzerdraadje,neem dan zo,n geplastificeerd draadje waar ze vuilniszakken mee dicht maken.
Daar zit een heel dun ijzerdraadje in.

Toegevoegd na 14 minuten:
In principe heb je dat middelste kleine brandertje helemaal niet nodig.
Gewoon een gasaansteker er naast leggen.
Als je niet kookt blijft zo,n ding vaak de hele tijd branden.
En dat is weer gasverspilling,en dat kost geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ik proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stel de vraag omdat ik het soms nodig heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt te lukken! hartelijk dank
Ook met perslucht geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HA! ook een goed plan. Hoe kom ik daar aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetbrandertje er uit draaien en bij een garge vrageb of ze het schoon willen blazen. Die kennen een vergelijkbaar probleem bij brandstofleidingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
garge mz garage,vrageb mz vragen,
Syl?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat begreep ik :) maar "Syl"?
Naast gas heb je ook zuurstof nodig. Beiden moeten zich kunnen vermengen om een vlam te geven. De brander demonteren en een nachtje in de petroleum leggen kan helpen of in een sopje.