Hoe kan ik een tegel tussen de andere tegels halen en vervangen door een nieuwe?

Ik wil een tegel vervangen die "ingebouwd" zit tussen andere tegels, maar dan mooi verwijderen en mooi vervangen, zodat je er niets van ziet. Dit om te voorkomen om een hele rij tegels te verwijderen.

Toegevoegd na 42 minuten:
Een wandtegel in de douche.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (4)

Ik neem aan dat je binnen bedoelt?
voor de vloer lijkt het me bijna niet zelf te doen, omdat je dan door de lichtval ELKE oneffenheid ziet.

Ik zou eerst voorzichtig de voegen rondom eruit proberen te halen met een beiteltje en dan proberen die tegel stuk te maken en dan stukje bij beetje eruit. Als hij echt heel goed gelijmd zit is het echt heel moeilijk

ps ik heb het hier over gebakken tegels. Als je toevallig laminaat tegels bedoelt lukt het echt niet want die zitten in elkaar geklikt
13 jaar geleden
Probeer eerst met een dremel de voegen weg te slijpen
Boor dan enkele gaatjes in de te verwijderende tegel tik er met een hamer op de tegel zodat er een stukje tegel loslaat en er dan plaats genoeg voor de beitel om de hele tegel te verwijderen .

Toegevoegd na 4 uur:
Dit antwoord geldt voor alle tegels .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
met een slijptol de voegen doorslijpen en dan loswrikken. zo gepiept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom jij het even doen, lizzzy zogepiept?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha ja hoor. Ayetoo!
Met een haakse slijptol heel voorzichtig de voeg uitslijpen. Let op bescherming van ogen en gehoor. Probeer het nat te houden (voor het stof).
De tegel dan kapot tikken of kruislings doorslijpen.