Kast deurtjes blijven ongelijk?

Wat ik ook doe aan wat voor schroeven ik ook draai het lijkt erop alsof er geen verandering komt in de situatie. De kastdeurtjes blijven ongelijk hangen. Ik ben ten einde raad aan wat voor schroeven moet ik draaien om hem gelijk te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo te zien staat je hele kast scheef. Controleer dit met een blok- of winkelhaak (als je die niet hebt kun je de diagonalen over de hele kast meten; de ene diagonaal mag maar enkele millimeters langer zijn dan de andere). Als de kast te ver uit de haak staat moet je de achterwand losmaken, opnieuw in de haak zetten en de achterwand weer vast zetten. Daarna scharnieren verstellen.

Het beste is om de kast op een houten plaat te plaatsen. Zorg dat de kast stabiel en waterpas staat en ga pas daarna de deuren stellen d.m.v. de schroeven in het scharnier.

Het kan zijn dat de vloer niet waterpas is. Kijk eens rechts aan de achterkant van de kast, of de kast onder en boven op dezelfde afstand van de muur staat. Is de afstand van de muur boven groter dan moet je de kast rechts aan de onderkant wat opvullen. Dit kun je kontroleren door de kast rechtsboven naar de muur toe te duwen. Hoogstwaarschijnlijk komen de deuren dan gelijk te zitten.

Controleer even of je kastjes haaks zyn,en je scharnieren beiden op juiste afstand staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100