Is er een vergelijkbaar merk gereedschap voor houtbewerking van de kwaliteit van Festool?

Mijn zoon volgt de opleiding voor meubelmaker en heeft daarbij natuurlijk gereedschap nodig van uitstekende kwaliteit,
Nu heeft Festool dat maar daar hangt ook een uitstekend prijskaartje aan. Is er een merk dat kwalitatief bijna net zo goed is maar wat vriendelijker geprijsd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (6)

Misschien kun je hier iets vinden?
Ik heb geen flauw idee van prijs en kwaliteit.

http://www.beeldhouwwinkel.nl/beeldhouwen/houtbeeldhouwen_meubelmakers_gereedschap_de_beeldhouwwinkel.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Protool

Van dezelfde fabriek als Festo(ol).

Ook richt Protool zich meer op de professionele markt, net als Festool, met de bijbehorende kwaliteit. Protool is echter wel iets goedkoper geprijsd.

Protool heeft ook een betere markt qua zware machines voor houtbewerking, stucadoors etc. wat Festool weer niet heeft. De twee merken vullen elkaar uitstekend aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eventueel even rondkijken/bellen of je ook bij de groothandel misschien terecht kunt. Sommige groothandels doen niet zo heel moeilijk en dat scheelt toch ook weer in de prijs. Zeker als je meerdere machines nodig hebt heb je hier wel een kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je professioneel gereedschap nodig hebt dan zijn er maar een paar merken. En goed gereedschap is gewoon duur. Andere merken die ook goede kwaliteit bieden zijn Metabo, DeWalt en de blauwe lijn van Bosch (dat is de prof. lijn itt groen wat de consumenten lijn is).

Wellicht zijn er vakzaken die een goede lijn huismerk bieden. Maar doorgaans werken de duurdere merken beter,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alles van Makita en ben daar buitengewoon tevreden over. Een bovenfrees heb ik van Festool en ik kan nou niet zeggen dat die beter is dan de Makita.
Festool maakt vooral gereedschap voor de niet-professional en maakt het zodanig dat je ook heel behoorlijk werk kan afleveren als je hobbyist bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat apparaten van Festool en Markita en dergelijke supermerken de kosten waard zijn als ze veel worden gebruikt. In houtbewerking lijkt mij het zinniger om in goede zaagjes en freesjes te investeren. Ik zou liever met een no-nonsens Skil apparaat werken met goeie frees of zaag dan juist daar op besparen. En dan kan het goed zijn dat je meer voor een enkel freesbitje betaald dan het apparaat zelf.

Als je het allemaal draadloos met accu's wil hebben is het weer een heel ander verhaal waar je dan ook rekening mee moet houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kun je via de school een korting bedingen. Festool is wel een van de betere merken. En bedenk dat je na je opleiding hier veel plezier van hebben en goede werkstukken kan maken. Een bekend spreekwoord luid niet voor niets "goed gereedschap is het halve werk".