als wieltjes voor onder een meubel een max. gewicht kan dragen. Kunnen twee wieltjes dan samen het dubbele gewicht dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, niet per se, want het hangt af van de constructie zelf, hoe die wieltjes tov het meubel de krachten opvangen. Als je het verkeerd maakt, kan de draagkracht makkelijk zelfs minder worden.

Als het precies dezelfde wieltjes zijn, die mooi over de bodem van het meubel zijn verdeeld, dan klopt de stelling wel aardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is te eenvoudig geredeneerd.
Het hangt in hoge mate af van de constructie van het meubel. Beter is het om alle wieltjes te vervangen door exemplaren die het extra gewicht kunnen dragen. En dan nog moet het meubel het aankunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks mis met die redenering... PER wieltje kan het maximum gewicht gedragen worden.

Wordt 'lastig'wanneer je 1 afwijkend wieltje heb met een ander belastingsgraad of inderdaad een niet-symetrisch object waarbij het gewicht niet evenredig over de wieltjes wordt verdeeld...
dan mag deze niet meer krijgen dan ZIjN maximale belasting....