Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Hoe kan ik het beste geld proberen terug te krijgen?

Bij een amerikaans bedrijf heb ik een dienst afgenomen. Deze dienst kon je 14 dagen vrij gebruiken. Daarna ging het automatisch over op een contract, afhankelijk of je versie 1,2,3 uitprobeerde. De betalingsregelings stond standaard op jaarlijks ipv op maand.

Nu ben ik dus zo "stom" geweest om mijzelf niet af te melden. Dit zag ik vanochtend toen ik 500 euro miste. Mede door afstuderen, verhuizen etc heb ik er niet aan gedacht. Natuurlijk kopen zij er weinig voor. Ik zou graag een regeling proberen te treffen. Dit bedrag kan ik niet zonder problemen missen in een keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Wanneer krijg ik mijn geld terug van H&M?

Hoi,
Vorig week heb ik schoenen gekocht bij H&M en vandaag heb ik ze terug gebracht. De schoenen heb ik betaald via pin, dus toen ik mijn bedrag terug moest krijgen moest ik mijn pin in de pinmachine stoppen zodat ze het bedrag terug kan storten op mijn rekening.

Maar toen ik thuis kwam ging ik checken of dat bedrag inderdaad terug is gestort op mijn rekening. Tot nu heb niks terug gegekregen op mijn rekening.

Hoe lang duurt het om H&M het bedrag terug te storten als ze de bedrag via de pinmachine hebben terug gestort?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Wie gaat over de garantie Samsung of het bedrijf waar ik mijn oortjes kocht?

Hoi allemaal, een aantal weken (minder dan een maand) geleden heb ik oortjes gekocht (Samsung headphones eo-eg920bw). Nou werkte één kant gister al niet wat absoluut niet aan mij ligt maar gewoon aan de oortjes zelf ligt. Ik heb het bedrijf gebeld waar ik de oortjes gekocht heb maar zij vertellen mij dat ik voor de garantie bij Samsung moet zijn. Dus ik Samsung gebeld de medewerkster zij zoals voorspelbaar dat ik voor de garantie bij het bedrijf moet zijn. Het loopt dus uit op een welles nietes spelletje zoals wel vaker. Ik vind dit echt niet kunnen en vind dat Samsung en het bedrijf gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen, en ze kunnen gewoon hun gang gaan aangezien hier amper controle op is. Maar nu mijn vraag uiteraard, bij wie moet ik wettelijk gezien aankloppen? En wat moet ik doen als de des betreffende partij blijft weigeren?

Ps. laat ik duidelijk zijn als ik heb geld genoeg om nieuwe oortjes te kopen, maar ze zouden niet zo makkelijk weg moeten kunnen komen met dit soort spelletjes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing