Diploma uitreiking, wat trek ik aan?

Voor het eerst naar diploma-uitreiking van een kind van mij, wat is de bedoeling voor de geslaagde zelf ( zoon) en ouders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
34.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd met je geslaagde zoon!

Het beste antwoord

Wat ik zelf meestal doe is een nette zwarte broek met daarboven een colbertje aantrekken. Op die manier ben je nooit underdressed en je kan het jasje ook uitdoen als het te warm is:-)

Ik heb al aardig wat diploma uitreikingen mee gemaakt en elke keer zie je weer dat iedereen zijn best doet om er netjes en verzorgd uit te zien. Dus niet ineens punk / heavy metal kleden als je dat normaal nooit deed:-)

In iedere geval blijf jezelf! Er worden foto's gemaakt en het is natuurlijk leuk voor later als je terug ziet dat je je op je gemak voelde bij wie jij bent!

Heel veel succes en plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon nette kleding. Het is niet zoals in Amerika met die rare jurken en petjes. sorry dat ik het zo noem maar weet ff niet hoe dat heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mijn diploma uitreiking was iedereen toch redelijk net gekleed (niet te zoals gala.) maar toch wel echt aan de chique kant(bv tuniek met legging, of simpele broek met een mooi gestreken bloesje), als ouder raar ik aan, enigzins onopvallende kleren te dragen, zodat toch de volle aandacht naar de geslaagde gaat (en het o zo bekende zich voor de ouders schamende ritueel te vermijden :))

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry, had nog niet gelezen dat het over een zoon ging, dus een simpele broek met ene mooi bloesje (of gilet eroverheen.) ligt er natuurlijk ook aan, hoe warm het word en wat dan nog draagbaar is.) (als het wordt toegestaan mag het haar ook nog netjes gekamd worden :)

al wel gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet deze week ook voor de eerste keer naar de diploma uitreiking van mijn dochter.
Uitnodiging gehad maar er staat geen dresscode bij.

Dus in ons geval doen we aan wat we zelf leuk vinden en wat toch netjes genoeg is voor de uitreiking.

Ik zou zeggen, een nette broek, witte blouse en blazer jasje, kan voor ouders en kind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes niet te overdreven wees jezelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat op dat moment om het feit dat uw kind ziet dat u er bent tijdens de diploma uitreiking en dat u getuige bent van deze heuglijke gebeurtenis.

Het zal hem niet opvallen als mensen in hun 1e grijs, strepen, balken of sterren, clownspak of ander duur uitgaanstenue aan hebben.

Uw kind zal alleen oog en oor hebben voor de toespraak en zijn dierbaren.

Gewoon schone kleding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat clownspak toch erg genant wordt voor zoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat denk ik ook :) is wel grappig een clownpak, is weer eens wat anders. dat vergeet je als kind nooit meer maar ik denk dat je je als kind dan wel schaamd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U begrijpt het antwoord wel.
De leerlingen gaan meestal heel casual gekleed. De meesten hebben gewoon een donkere spijkerbroek aan en een polo. ( de jongens dan) Toen ik mijn schooldiploma ontving droeg mijn vader een nette spijkerbroek en een geblokt overhemd.
En mijn moeder had een zwarte rok en een grijs glimmend bloesje aan. t Is al weer heel wat jaar geleden en gelukkig zijn er een paar foto s van toen, anders had ik dat echt niet meer geweten. Gewoon een beetje nette kleding dus. Dat is altijd goed.Voor heren is dat dan een nette donkere broek en een overhemd of een polo en voor de vrouwen is dat meestal een donkere rok en een iets lichtere bloesje of top.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij op de diploma uitreiking op het vwo paar jaar geleden had ik gewoon een shirtje aan en een broek zoals vele anderen. Sommige waren netjes met pakjasjes maar het grootste gedeelte waren gewoon gekleed ook ouders waren in gewone nette kleding.