Wat zijn mijn rechten in slechte aftersales?

Ik heb wat vrij duurs gekocht, en er is tijdens de garantie periode nog wat kapot gegaan. Het bedrijf zelf is moeilijk te bereiken en die keren dat je contact met ze hebben zeggen ze dat ze binnenkort wel gaan komen, maar niet gebeurt. Wat zijn mijn rechten als consument. Het punt is dat ik ook niet wil dat er ruzie ontstaat tussen ons en hun.

Antwoorden (1)

Als het vastaat dat de verkoper ook daadwerkelijk verantwoordelijk is voor het defect, heb je recht op vervanging of reparatie binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.
Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen.
Toegevoegd op 07 april 2022 17:41: tekst