Wanneer hoef ik geen actie meer te ondernemen een product te retourneren ?

Wanneer hoef ik er niet meer achteraan om een product te retourneren? Als ik al twee keer voor niks heb gewacht tot het product werd opgehaald en daarna ook nog telefonisch heb aangeven nog steeds het product in bezit te hebben, mag ik er dan van uitgaan dat het bedrijf het product niet retour wil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
is het product u ongevraagd toegestuurd of is het heeft u het op een andere manier in bezit gekregen? wat is het verhaal precies?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het verhaal: sinds december 2016 gewacht op de juiste (betaalde) bank. Er was een verkeerde bank geleverd, die we wel mochten gebruiken tot de juiste bank zou komen. Begin juli 2017! juiste bank wordt geleverd, maar verkeerde wordt niet mee teruggenomen. Gebeld: u wordt terug gebeld: niemand belt. Weer gebeld met bedrijf: bank wordt as vrijdag opgehaald. Hele dag gewacht: Niemand kwam de bank halen. Gebeld: u wordt terug gebeld.
Niemand belt. Dus... wanneer is het genoeg. Gevoelsmatig is de emmer al vol, maar wat zegt de wet hierover? Alvast bedankt.

Antwoorden (1)

Alleen als je er voor betaald hebt, mag je er van uit gaan dat het bedrijf het product niet meer terug wil. Pas dán is het bedrijf geen eigenaar meer en jij wel. Dus: betalen en je hoeft geen actie meer te ondernemen om te retourneren.