Als het glas een barst heeft, wat betekent dat voor de garantie op het goed functioneren van het toestel?

Ik heb een barst in het glas, nu werkt de aansluiting van de oplader niet goed (zit los). In de winkel (Telfort) zegt men dat de garantie vervallen is omdat er een barst in het glas zit. Klopt dit???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De barst in het glas kan er op duiden dat het toestel bijvoorbeeld is gevallen en daardoor beschadigd geraakt. In dat soort gevallen kan het zijn dat je de reparatie zelf moet betalen. Je hebt dan niet meer altijd recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit jouw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet je zelf bewijzen dat dit niet jouw schuld was.

Bronnen:
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Ze beroepen zich nu waarschijnlijk op het feit dat je onzorgvuldig met je telefoon(?) bent omgegaan. En bij onzorgvuldig gebruik vervalt inderdaad de garantie. Dus dit kunnen ze doen.

Zodra je je toestel heb laten stuiteren, vervalt de fabrieksgarantie meteen. Je kunt laten repareren bij zo'n speciaalzaak. Je kan het goedkoop en deskundig laten repareren bij de Phonedokter. Daar heb ik goede ervaringen mee. www.phonedokter.nl Succes ermee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100