Marktplaats: welke garantie heb je bij verzending?

Ik heb interesse in een artikel dat verzonden kan worden. Maar hoe gaat zoiets, betaal jij als koper eerst en is het dan maar afwachten tot (en of) het binnen komt? Wat als het niet gebeurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaald een deel aan en wilt de track en trace code van het pakket
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Garantie totaan de deur, maar misschien nog een nuttige tip om een oplichter af te troeven. Als je het perse zelf op wil halen zal een oplichter er voor zorgen dat hij zg.ver weg woont. Laat bij contact hem dus aangeven waar hij woont. Als hij vraagt waar jij woont zal hij een woonplaats kiezen die daar ver weg van ligt. Zodat jij nog voor verzenden kiest dus ff opletten.

Het beste antwoord

Als koper is het de gewoonte om eerst te betalen. Zelf hanteer ik de hoe lang zit iemand al op marktplaats methode. Het is als marktplaats verkoper namelijk niet handig om een 5 jaar status op het spel te zetten, voor ik noem maar €50,- als iemand daarintegen een populair artikel zoals een smartphone probeert te verkopen met een 1 dag status, moet je op je hoede zijn. Als je echt garantie wil hebben bestaat er een paypal methode. Dit is een betalingssysteem, waar je geld terug krijgt bij geen levering....Probeer in ieder geval met dure aankopen, telefonisch contakt op te nemen, of het toch op te halen. Ik ben in het begin 1 x voor €50,- het schip ingegaan, maar heb al jaren en etterlijke 10 tallen succesvolle verzend ....inkopen gedaan.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is juist. In het algemeen betaald de koper eerst. In veel gevallen gaat het vervolgens goed en wordt het product verstuurd.

Het komt helaas ook voor dat er misbruik wordt gemaakt van je vertrouwen. Is de verkoper pas een paar dagen of weken actief dan kun je beter wat voorzichtiger zijn. Bij dure artikelen kan je het beter zelf komen afhalen. Je kunt verkopers ook eerst checken op het meldpunt internetoplichting.

Zie ook de tips van Marktplaats voor veilig kopen op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er maar helemaal aan wat je koopt. Als het een nieuwe telefoon Ipad X-box o.i.d betreft wat ver onder de winkelwaarde aangeboden word kan je er beter vanuit gaan dat het nep is.Als iets te mooi is om waar te zijn,dan is dat het ook. Daar word op MP ook voor gewaarschuwd dat dit soort praktijken plaats vinden.Je zult niet de eerste zijn die een paar aardappelen of een baksteen per bezorger overhandigd krijgt in een mooi pakket. Dure aankopen kan je daarom ook beter zelf ophalen bij de verkoper,en als het niet kan dan maar niet.