Omdat bedrijven en organisaties ervoor willen zorgen dat zij juridisch sterk staan in het geval van een conflict met een klant/client/gebruiker. Er zijn allerlei situaties te bedenken waarin een conflict kan ontstaan. De bedrijven en organisaties willen voorkomen dat zij hiervan nadeel zullen hebben.

Verder zijn er juridische regels waaraan "algemene voorwaarden" moeten voldoen. Er zijn dus een aantal dingen die wettelijk verplicht in "algemene voorwaarden" moeten zijn opgenomen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel waarom ze zooooo lang zijn. Ze zouden ook wat korter kunnen. Voor mijn gevoel ben ik een halve dag kwijt als ik ze helemaal in detail lees.
Antoni
10 jaar geleden
Om de tekst helemaal juridisch kloppend te maken en alle mogelijke problemen voor het bedrijf uit te sluiten, zijn (helaas) veel woorden nodig...
Om te voorkomen dat iedereen ze tot in detail leest
10 jaar geleden
Het gaat erom dat mensen tegenwoordig alles aanklagen als het hun niet aanstaat, bedrijven willen daarom alle details gedekt hebben om dat te voorkomen.
Er is een geval bekend van een vrouw die haar hamster (?) in de magnetron heeft gedaan om het dier op te drogen, het dier ging natuurlijk dood.
Vervolgens heeft ze de fabrikant aangeklaagd, omdat er niet in de handleiding stond dat dit niet kon.

Ik geloof dat ze ook nog gelijk heeft gekregen, dus vandaar dat die voorwaarden zolang zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Een handleiding is iets anders dan algemene voorwaarden, maar voor de rest is je antwoord, voorzover ik kan nagaan, correct.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je van mij, goed antwoord en bekend voorbeeld. Handleiding is natuurlijk iets anders, maar komt toch wel op hetzelfde neer.