Hp geeft maar 1 Jaar garantie mag dit?

Ik heb een laptop een HP 620 . Vorig jaar gekocht in april geloof ik. Nu is de wifi adapter kapot en de baterij is op aan het raken.. Dus hp gebeld. En die zeiden dat die geen garantie meer heeft. Omdat het zou gaan om een zakelijke laptop... Kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

De garantie mag 1 jaar zijn maar op basis van het non-conformiteitsbeginsel kun je wel meer krijgen.

Zie bijv de informatie van mycom: http://www.mycom.nl/Garantie.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, zakelijk of niet zou niet uit mogen maken.

Verder: je moet bij de verkoper zijn, daar heb je een overeenkomst mee, niet met HP. Ik heb hetzelfde gehad met bol.com. Uiteindelijk is alles vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wettelijk gezien heeft HP gelijk met het geven van 1 jaar garantie. Echter... er bestaat ook nog zo iets dat je uit mag gaan van een redelijke levensduur onder normaal gebruik. Een computer wordt iha over 3 jaar afgeschreven. Die batterij zal er niet ondervallen, want de intensiteit van het gebruik kan je nooit vaststellen. De wi-fi moet het eigenlijk nog gewoon moeten doen en daar op kan je reclameren. Maar ik zou voor een tientje een PCMCIA-WiFi-kaart kopen, dan ben je van het hele gelazer af (Laptop opsturen etc..).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt Freek, maar daarom moet je niet bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper als een apparaat niet aan de verwachtingen voldoet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geldt dat (in Nederland) voor de fabrikant of voor de winkelier?
Voor garantie moet je contact opnemen met de verkoper, niet met de maker van het product.

De winkel waar je de laptop hebt gekocht is jouw verplicht een degelijk product te geven, de basis garantie op electronica in europa is 2 jaar, daar komt in nederland bovenop dat het product een redelijke levensduur moet hebben, voor een wasmachine zou het bijvoorbeeld hoger liggen.

Je hebt dus recht op garantie (dit geld denk ik niet op de batterij, dus ik zou garantie voor de adapter vragen).

De verkoper mag jouw voor je garantie niet doorverwijzen naar de maker van het product maar moet het zelf oplossen.