Wie betaalt de verzendkosten voor schoenen die onder garantie retour gestuurd worden?

Ik heb een paar schoenen waar garantie op zit terug gestuurd naar de winkel. Ik krijg de aankoopprijs terug, maar hoe zit het eigenlijk met de verzendkosten? Is het redelijk om die ook terug te vragen, of is dat gewoon voor je eigen rekening? Wat vinden jullie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit hangt helemaal af van de Algemene Voorwaarden van die winkel. Met die voorwaarden heb je ingestemd toen je een bestelling deed bij die winkel. (Vaak met een druk op knop 'gaat akkoord met onze algemene voorwaarden' - met verwijzing naar een pagina die waarschijnlijk maar weinig mensen lezen), nét voordat het bestelproces werd doorgezet.) Vaak is het zo, dat de kosten voor het versturen van winkel naar klant voor kosten van de winkel zijn. (Nou ja, uiteindelijk ook voor de klant, want die kosten zitten natuurlijk verpakt in de verkoopprijzen.) En de kosten voor retourzending zijn dan voor rekening van degene die besteld heeft, voor jou dus. Maar nogmaals, dit hangt geheel van de Algemene Voorwaarden af.

Als iets defect is en terug naar de winkel moet is dit normaal op kosten van de firma. De cliënt mag daar normaal geen nadeel door hebben. Trouwens alle kosten voor deze actie want daarvoor dient net de garantie. Normaal gezien in de originele verpakking en met de bon of factuur van aankoop.

Het is de vraag of er iets mankeerde aan de schoenen,is dit niet het geval dan zijn de verzendkosten voor je eigen rekening. Als er wel iets aan de schoenen mankeert,dan zijn de verzendkosten voor rekening van de verkoper omdat het onder garantie valt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100