Heb ik garantie bij kortsluiting videokaart of val dit eventueel onder inboedelverzekering?

Mijn videokaart heeft gisteren kortsluiting gehad en reageerd helemaal niet meer, ik heb nog garantie op de videokaart, maar heb het vermoeden dat leverancier moeilijk gaat doen over de garantie. Heb ik wettelijk recht op garantie bij kortsluiting, waarschijnlijk moet het dan ontstaan zijn door fabricage fout, maar hoe toon je dit aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je wettelijk recht hebt kan ik niet met zekerheid zeggen. Mijn ouder videokaart had ook kortsluiting gekregen. Ik had de videokaart toen opgestuurd, en kreeg een vergelijkbare (nieuwe) terug.

Antwoorden (1)

Ik zou contact opnemen met de fabrikant en vragen wat je moet doen.
Als alleen je pc kapot en voor de rest geen apparaten dan ligt het aan de pc.
En dan zal het onder de garantie moeten vallen.
Willen die geen medewerking verlenen dan kun je proberen je verzekering te laten betalen maar die zullen wel uit gaan zoeken waarom alleen je pc kapot is.