Hoe lang is de Iphone garantie? 1 jaar fabrieks en aan te vullen met apple care naar 2 jaar?

Maar bij een aanschaf Iphone bij 2 jaar contract dan heb je toch ook 2 jaar garantie. Of zie ik dat verkeerd? Ik vraag me namenlijk af hoe zinvol een investering in apple care is voor mijn telefoon. Zit tegen de 1 jaar bezit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Fabrieksgarantie is bij elektronica standaard 1 jaar (kan meer zijn).

"Alle Apple hardware wordt geleverd met een beperkte garantie van één jaar"

Het is niet zo dat je, als je een 2-jarig contract hebt, je ook direct 2 jaar garantie hebt op je toestel. Dit is alleen zo als je hem verzekert.

Apple Care is hierop een aanvulling (verzekering dus):

"Wil je de dekking verder uitbreiden, dan kun je het AppleCare Protection Plan aanschaffen."

Apple Care wordt dus wel zinvol, maar ik weet niet of je na een jaar alsnog Apple Care kunt aanschaffen. Hiervoor zul je even contact moeten nemen met Apple.